Teatro Comunale Di Vicenza

  • ADVERTISING
  • ART DIRECTION
  • BRAND IDENTITY
  • GRAPHIC DESIGN
  • PHOTO SHOOTING
  • AUGMENTED REALITY
Culture

When the ADV campaign goes on stage

The Fondazione Teatro Comunale Città di Vicenza is a private body that offers public cultural services, collaborating with institutional and private partners to offer quality shows and insights. Founded by the Municipality of Vicenza and the Veneto Region, with the support of the Cariverona Foundation and Intesa Sanpaolo, it makes use of local partnerships to make the Theater a center of community value, responding to the diversity of the public in a dynamic social context.

Teatro Comunale Vicenza

Goals

arrow
The initial objective of the campaign promoted by the Theater Foundation, the Quartet Society and the Teatro Olimpico Orchestra, was to create a deep bond between the theater and the community of Vicenza, making the spectators active protagonists and witnesses of theatrical magic.
2023
teatro
Filming and video editing by Roberto Dal Bosco
teatro
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza
Teatro Comunale Di Vicenza

solutions

arrow
In our TCV campaigns, we have always put the individual first. Our innovation for the "The theater is you" campaign transformed the theater logo into an Instagram filter, making users become true digital ambassadors through augmented reality. In the current campaign, we engaged over 200 people through an open call to visualize this connection, making their faces the symbols of the theater season. Our goal was to underline mutual trust and promote an emotional experience shared between the theater and its audience.
2021 - 2022

results

arrow
Il Teatro Comunale ritrova forza comunicativa, riuscendo a raccontare tutti i dettagli della propria personalità attraverso un’immagine coerente e uniforme. Si pone su un piano di dialogo con il suo interlocutore d’elezione, lo spettatore, che ora ha la possibilità di ‘conversare’ con un’immagine riflessa di se stesso, senza barriere istituzionali. Il Teatro, come luogo di incontro e cultura, torna ad appassionare tutti, anche i giovani: la partecipazione di questo target cresce del 30%, vedendo ragazzi e ragazze riempire la platea alla riscoperta dell’intrattenimento teatrale.
2019 - 2020
Teatro Comunale Vicenza
Teatro
Teatro
Teatro
Teatro